سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۸:۴۲

با تهدید چین؛
ویتنام حفاری در دریای چین جنوبی را متوقف کرد

باشگاه خبری فراساحل: منابع وابسته به صنایع نفت ویتنام می‌گویند چین تهدید کرده چنانچه‌‌‌هانوی عملیات حفاری در دریای چین جنوبی را خاتمه ندهد، پایگاه‌‌‌های نظامی ویتنام در جزایر «اسپارتلی» را هدف قرار خواهد داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل به نقل از بی بی سی، ویتنام ظاهرا به عملیات حفاری در یکی از میادین نفت و گاز طبیعی واقع در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی پایان داد. این در حالی است که زمان زیادی از اذعان دولت‌‌‌هانوی به انجام عملیات حفاری در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از ساحل جنوب شرقی ویتنام نمی‌گذرد حال آنکه ظاهرا حفاری از ماه ژوئن آغاز شده و دلیل تاخیر در افشای خبر، حساسیت مناقشات دریای چین جنوبی عنوان می‌شود.

حالا یک منبع وابسته به صنایع نفت آسیای جنوب شرقی می‌گوید: دولت‌‌‌هانوی هفته پیش به شرکتی که حفاری را انجام می‌داده اعلام کرد که چین تهدید کرده است چنانچه عملیات متوقف نشود، پایگاه‌‌‌های نظامی ویتنام در جزایر مصنوعی اسپارتلی را هدف قرار خواهد داد. ویتانم در جزایر مورد مناقشه اسپارتلی ۵ پایگاه نظامی دارد. چین به طور سنتی مالکیت حدود ۹۰ درصد از دریای چین جنوبی را در اختیار دارد- ادعایی که سال گذشته از سوی لاهه به چالش کشیده شد. ویتنام، چین و تایوان هر سه بخش‌‌‌هایی از مجمع الجزایر اسپارتلی را مطالبه می‌کنند حال آنکه برونئی، مالزی و فیلیپین به نوبه خود دولت پکن را بر سر مالکیت بخش‌‌‌های دیگری از دریای چین جنوبی به چالش می‌کشند.



  کد خبر : 4103
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :